, Dünya Çapında Olimpiyat Komitesi, eSporlar üzerindeki resmi tutumunu yumuşattı ve gelecekteki rekabette elektronik oyunların olası dahil edilmesine daha da kapıyı açtı.
Toplantı sırasında IOC, Olimpiyat liderlerine önerilerde bulunmakla görevli olan IOC’nin eSports başkanı David Lappartient’ten bir rapor aldı. Raporu dinledikten sonra, zirvedeki katılımcılar eSporların gelecekteki olası dahil edilmesi için iki aşamalı bir yöntem kabul ettiler.
İlk adım, dünya çapında federasyonları, sporlarının çevrimiçi gelişmelerini tam olarak nasıl yöneteceğini düşünmeye ve oyun yayıncılarıyla şansını kontrol etmeye motive etti.
IOC bir açıklamada şunları kaydetti: “Sporları simüle eden elektronik oyunlarla ilgili olarak, zirve işbirliği için harika bir prospektif görüyor ve bunları spor hareketine entegre ediyor. Çok sayıda spor simülasyonu, geleneksel sporları çoğaltan çevrimiçi ve artırılmış gerçeklik sayesinde çok daha fazla ve çok daha fazla fiziksel oluyor. ”
Buna ek olarak, zirve sarılmış, bir etkinliğin parçası olabilecek belirli oyunlara odaklanmaya hazır değildir, bunun yerine her türlü odak noktası sporculara yönelmeye çağırır.
“Bireylere bu odaklanma, hem fiziksel hem de ruh sağlığı da dahil olmak üzere seçkin eSpor rakipleri için sağlık ve sağlıklı yaşam yönetimi tasarımı da dahil olmak üzere sağlıklı yaşam tarzına ek olarak spora katılımı ve faydalarını teşvik etmelidir” sonuçlandı. “Olimpiyat hareketi ile eSportlar ile oyun mahalleleri arasında sürekli bir diyalog, platformlar ve uygun olaylar da dahil olmak üzere taktik ortaklıklar kurmak için teşvik edilmelidir.”
IOC, Olimpiyat ortağı Intel tarafından düzenlenen Güney Kore’nin Pyeonchang kentindeki 2018 Olimpiyat Kış Sezonu Oyunları’ndan önce bir yarışmayı onaylayan eSpor dahil edilmesiyle uğraştı. Ancak bugüne kadar, e -sporların resmi oyunlar yarışmasının bir parçası olduğunu öne sürmeyi bıraktı.
Bunu Paylaş:
Twitter
Facebook
Yazdır
LinkedIn
Reddit
E -posta