sonrasında gürültüyü profesyonel sporlara geri getirmek ve kalabalık gidiyor… sessiz mi? Elizabeth Valmont, Willem Boning, Matthew Wilkinson ve Brendan Smith, Küresel Mühendislik ve Danışmanlık Firması Arup’da akusticiler, kapalı kapıların arkasında bile spor mekanlarına ve etkinliklerine gürültüyü geri getirme arzusunu aşıyor.
En azından antik Roma’ya kadar, seyirciler ev sahibi takımını teşvik etmek ve rakipleri korkutmak için alkışladılar, alkışladılar ve yuhaladılar – Arup’ta canlı sporların akustiğini geliştirmek için satın almak için yıllarca okuduğumuz bir fenomen.
Ancak Covid-19 kilitlenmesinden bu yana, dünyadaki stadyumlar sessizleşti. Ve spor ligleri şimdi yeniden açılırken, eşleşen hayranların yoksulları ve kişilikten yoksun bir sonik ortamda. Bir örnek, 16 Mayıs’ta yankılanan, ürkütücü ve steril bir atmosfer raporlarına devam eden Alman Bundesliga’da bulunabilirken, oyuncular oyunların aciliyet eksik olduğunu iddia etti.
Takımlar, ligler, mekanlar ve yayıncılar stantlarda hayranlar olmadan gürültüyü nasıl geri getirebilir? Bazıları zaten denemeye başladı. Tayvan’ın CTBC kardeşleri stadyumlarına robot davulcuları kurdular, Danimarka’nın AGF Aarhus, evinde oturan hayranların canlı video ve ses yayınladı ve ilk oyunları sessizce yayınladıktan sonra, Bundesliga şimdi ağlara insan madeni ekleme seçeneği sunuyor. Kalabalık gürültüsü. Tepki karışıktı, bazı yorumcular gürültüyü karşıladı ve diğerleri eserlerini anılarak.
Kalabalık gürültüsünü geri getirmek basit bir görev değildir. Yeni, hızlı sabit seçenekler dikkat çekici olabilir, ancak hayranların dikkatini dağıtan ve yabancılaştırma olabilir. Gerçek hayattaki, tam kapasiteli bir kalabalığı mükemmel bir şekilde simüle etmek imkansız olacak, ancak bunu bir sınırlama olarak görmek yerine bunu bir fırsat olarak görebilir miyiz? Canlı kalabalık gürültüsünü bozarak, oyun deneyimine nasıl katkıda bulunduğuna dair çok daha nüanslı bir anlayış elde edebiliriz.
Ek olarak, kalabalık gürültüsünü yeniden yapılandırmak için çeşitli teknikleri keşfederek, mevcut krizin ötesinde bile alakalı kalabilecek yeni oyuncu ve hayran katılımı hayallerini hayal edebiliriz.
Canlı kalabalık gürültüsünü bozarak Arup, oyun deneyimine nasıl katkıda bulunduğuna dair çok daha nüanslı bir anlayış kazandı. Resim, Nezaket: Arup
Kalabalık gürültüsü, yapısökülmüş
Motive edici
Her şehrin kendi ses manzarasına sahip olduğu gibi, her sporun kendi gürültü kültürü vardır – bir futbol/futbol oyununda sürekli şarkı söyleme veya saygılı sessizlik ve bir tenis maçında hevesli alkışlar arasındaki değişimi düşünün. Ve her sporda, her takımın destekçilerinin yerel kültüre ve ev mekanlarının akustiğine bağlı kendi kalabalık gürültü kimliği var – İzlanda Ulusal Futbol Takımı’nın Thunderclap’ı düşünün. Bu sonik kimlikler zengindir ve içerik açısından ve anlamda çeşitlidir ve hem birleşebilir hem de bölünebilir, liglerin, mekanların ve yayıncıların insan yapımı ses manzaralarını tanıtmayı planladıkları için düşünmelidir.
Farklı Amerikan Futbol Stadyası’nda gürültü seviyelerini inceleyerek, farklı takımın hayran gruplarının sahadaki eyleme nasıl tepki verdiğini ve Stadia mimarisinin kalabalık gürültü geri bildirimlerini ve katılımını nasıl geliştirebileceğini öğrendik. Soundscape idealinin nüanslarını elde etmek, oyuncuları sahadaki motive edebilir ve hayranları evde tutabilir. En iyi şekilde yanlış yapmak kalabalığı arka plan gürültüsüne dönüştürecek ve en kötü ihtimalle insanları yetersizliği ile kapatacak.
Yukarıda ve Ana Görüntü (Top): Los Angeles Memorial Coliseum: Farklı Amerikan futbol stadyumunda gürültü seviyelerini inceleyerek Arup, farklı takım gruplarının sahadaki eyleme nasıl tepki verdiğini ve Stadia mimarisinin kalabalık gürültü geri bildirimini ve katılımını nasıl geliştirebileceğini öğrendi. Nezaket: Arup
Maskeleme ve dikkat dağıtıcı
Seyircilerin tezahüratının toplamı, oyuncular ve antrenörler arasında hesaplanmış iletişim için daha sessiz sesleri ve malzemeleri kapsayan sürekli bir beyaz gürültü yaratır. ABD’de futbol taraftarları, Deplasman takımının anlık sayısını boğarak bir ev avantajı yaratabilirler.
Canlı kalabalık gürültüsünün yokluğunda, saha içi iletişim masraflanmamıştır. Maskeleme işlevi için insan yapımı kalabalık gürültüsünü stadyumlara sokarsak, ne kadar gürültü eklemeliyiz ve oyunun bu hesaplanan dengesini nasıl etkileyecek?
Gürültülü taraftarların takımlarının kazanma şansını artırdığına dair sağlam kanıtlarımız yok, ancak istatistiksel analiz ve laboratuvar çalışmaları, kalabalık gürültüsünün aslında hakemleri ev sahibi taraf lehine rahatsız ettiğini ve etkilediğini gösterdi. Canlı hayranlar kendiliğinden hareket eder, bu yüzden bu asimetri oyunun otantik bir parçası olarak düşünülebilir. Ama eğer insan yapımı kalabalık gürültüsünü bir mekana tanıtırsak, ev sahibi tarafın ne kadar dikkat dağıtıcı olduğuna karar verebilir?
Kalabalık gürültüsü tasarlamak
Covid-19 pandemiden önce, kalabalık gürültüsü binlerce bireysel hayranın spontan ve organik bir ürünüydü. Artık bir tasarım zorluğu haline geldiğine göre, nasıl ana yapabiliriznullnull